måndag 21 juli 2014

Den lataste...

...veckan på länge!
Vi har haft jättevarmt under veckan som gått så det har inte inbjudit direkt att gå och sätta sig i syrummet.
Men en pytteliten sak har jag att visa er idag och det är en korthållare, kanske till sina egna visitkort, eller om man samlar på andras.


Här står den lutad mot symaskinen och då syns det att den inte är stor.


Med andra ord har det varit en riktig latvecka.
Det var dessutom min sista semestervecka så det kändes befogat att vara det.

När kvällen har närmat sig och det har blivit lite svalare så har jag tagit fram min stickning och antingen satt mig framför TV:n om den har haft något att erbjuda eller för det mesta har det blivit på balkongen.
Skööööönt!!!


Sedan har jag shoppat lite inspiration!
Det blev tre böcker som jag hoppas ska ge mig en liten spark där bak inför höstens uppstart på sömnaden.


Det är ju alltid roligt att se vad andra gör!

Ja, det är det verkligen!
 Så jag länkar till Eva´s Visa och berätta, måndag!


Ha det gott, alla!

eva

8 kommentarer :

  1. De var riktig fine kortholderne som du har sydd. Flott med hjerteknappen! :-) Vi har det visst varmt og fint i hele Skandinavia denne sommeren. Har en ferie så kan en være lat, og bare gjøre det en har lyst til. Kos deg med de nye bøkene! :-)

    SvaraRadera
  2. Korthållaren var en smart idè och väldigt snygg.
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Korthållaren är superfin, men Eva
    -Vilket garn!!!!
    Böckerna, åtminstone den ena finnes i huset!
    Mums för Lori Holt-älskare!
    Kram på Dig vännen!
    Maja

    SvaraRadera
  4. I love Fall and I'm excited it's coming soon...then I can get back to working on my afghan. Your yarn project is gorgeous...today my hairdresser was wearing that exact shade of purple. Enjoy your new books.

    SvaraRadera
  5. Ditt fodral var en trevlig grej och garnet mycket snyggt! Du får säkert stort nöje med dina nyinköpta böcker och framförallt blir du säkert jätteinspirerad! Kram Catarina

    SvaraRadera
  6. Det är alltid kul att varva sömnaden med någon stickning, ditt garn är jättefint! Korthållaren har jag också gjort några dom är praktiska!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Roligt att titta in i Evas syrum där det finns massor med INSPIRATION !!Tack snälla för du länkar idag till Visa och Berätta måndag och ha det gott din sista semestervecka/Bambi

    SvaraRadera
  8. Visst måste man lata sig ibland även om det är roligt att sy. Vilken fin liten grej till kort du har sytt.

    SvaraRadera