måndag 5 maj 2014

Den våren...

...den våren!

Den lurar oss ständigt med olika väder varje dag!
I helgen som har varit har verkligen varit omväxlande och det har har varit kallt i mina trakter så det blev en tur till syrummet.


Jag har inte haft någon sylust alls under mina sjukveckor - och då är man sjuk anser jag. För hur man än känner sig så brukar det ju rycka lite i fingrarna för att få sätt igång med någonting. Men inte den här gången.
Så jag började lite försiktigt och plockade fram mina samlade stadkanter för att sätta en idé i verket och det blev en liten nåldyna av dem.


Sedan ville den ha lite x-tra utsmyckning så då hamnade det några virkade små blommor i ena hörnet.
Jag älskar mina stadkanter och tycker att de ger mig inspiration ibland och då kan det bli någonting sånt här av dem.
 Sedan minns man ju varje sak som man har sytt av tyget de en gång satt på och det är också roligt.
Den här nåldynan är nedpackad nu och ska gå iväg med posten imorgon till en mycket rar vän som har hjälp mig att hålla humöret uppe under tiden jag har varit sjuk vilket har betytt jättemycket för mig.


Så här vackra och skira har lönnens blommor sett ut under helgen!
En särskild grön färg som man bara kan se nu.


Det här är plommonträdets blommor - det är så vackert - och jag kan inte få nog av våren!

Inte kan man få nog av inspiration heller så jag länkar till EvaJ´s Visa och berätta, måndag!
Gå in där ni med och få en dos med inspiration från alla kreativa människor!

Ha det gott, alla!

eva

16 kommentarer :

  1. Förtjusande nåldyna som du pyntat så fint, tack för inspirationen, kanske även jag kan få fart med mina stadkanter. Visst är det underbart med våren! Kram

    SvaraRadera
  2. Nåldynan var supermysig. Jag blir aldrig färdig till att ta vara på dedär stadkanterna. Hoppas du kryar på dig snart och får sylusten tillbaka. Må så gott.

    SvaraRadera
  3. Vårhärliga bilder och fräck nåldyna--söt också.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken söt nåldyna! Och det lilla extra är så sött :))
    Jag har massor av stadkanter, kanske jag skulle göra mej en nåldyna ;)

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  5. Hoppas den hjälper dig på traven att hitta sylusten igen! Jättesöt blev den i alla fall! kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Med dina stadkanter och din söta nåldyna..(.""till din vän "")...så INSPIRERAR du verkligen oss alla dels att spara men också att sy av dessa underbara kanter .Dessutom är det så roligt att du är på benen igen och är sy sugen!!Tack Eva för du länkar till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  7. Så otroligt söt Din lilla nåldyna av stadkanter blev, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Jag älskar stadkanter!
    Precis som du tycker jag det är roligt att titta på namnen och minnas tyget!
    Ibland kanske också vad man sytt av det och till vem!
    Ta hand om dig och din nyvunna skaparglädje!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  9. Så söt den blev din lilla nåldyna och visst är våren underbar med sin skira grönska.

    SvaraRadera
  10. It is nice to see you sewing again :-) It is a great idea for using up fabric selvages.
    Spring is a wonderful time for making us feel better,
    xx

    SvaraRadera
  11. That is a wonderful little selvedge project. Just what the doctor ordered! Playing with fabric helps life the spirits when sick. I am loving Spring very much after such a harsh Winter.

    SvaraRadera
  12. Her var det koselig! Fine bilder av tre og blomster, ja, fargene om vårene er helt fantastisk. Alle de ulike, flotte grønnfargene! Ser at du lager mye fint. Nåleputen var super! Jeg kommer nok innom igjen. God bedring.

    SvaraRadera
  13. Underbart söt nåldyna du sytt. Skickar en uppmuntrande kram och önskar dig god bättring.

    SvaraRadera
  14. Jättesöt nåldyna! Ha en bra helg o hoppas du kryar på dej!Kram

    SvaraRadera
  15. Läcker nåldyna, blir en glad överraskning för den som får paketet!!! Våren är sååå mycket längre hunnen hos er, underbara foton du tagit!

    SvaraRadera
  16. Så SÖT nåldyna du sytt. Krya på dig och du vet att den där quiltbacillen, DEN är full av VITAMINER. Kram från Pirjo som inte syr utan bara seglar . Nu på svaj utanför Machico/Madeira, rott in och hittat ett wifiställe :)

    SvaraRadera