söndag 6 oktober 2013

10 block...

...på rad blev det den här helgen!
För i fredags kom, äntligen, boken!


Som jag har längtat! Ända sedan jag bestämde mig (och det gjorde jag ganska snabbt) när Ullis, Maja och Gunilla kom med den briljanta idéen att göra en Sy-tillsammans med Tula Pink´s härliga bok 100 Modern Quilt Blocks.
Det ska så småningom bli en samplerquilt med förhoppningsvis 100 st block.

I helgen har jag gottat mig ordentligt i syrummet och sytt alla 10 blocken som är framdragna för oktober månad.

Block #5



Block #11

Block 14

Block #23

Block #37

Block #41

Block #51

Block #56

Block #79

Block #88

Jag älskar Tula Pink´s tyger - och då menar jag verkligen älskar!
Men jag hade inte tillräckligt av dem för den här utmaningen och kände att det gör ju inget om jag använder andra tyger.
Vad valet föll på har ni sett nu - det blev Tilda tyger som jag har samlat ett tag, så jag gissar att slutresultatet kommer att bli lite mer romantiskt än om jag hade använt Tula´s tyger.

Det här var jätteroligt och jag ser redan fram emot de block som kommer att lottas fram för november månad!

Du kanske också vill vara med?
Då kan du klicka på länken här för att få mera information


Och visst har vi en underbar höst!
Löven hänger som guldsmycken i träden och glittrar i solskenet.


Ha det riktigt gott, alla!

eva

9 kommentarer :

  1. You didn't waste any time getting busy once your book arrived. Great fabrics!

    SvaraRadera
  2. Det är så skoj att se hur olika blocken blir beroende på tygvalen. Dina block är jättefina! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Men så kul!! Detta hade jag verkligen velat vara med på, önskar så jag hade mer tid! Tror det kommer bli otroligt fint med Tildatyger =)

    Mina favoritblock av de 10 är utan tvivel 88 och 5!

    Kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Skall bli så roligt att följa er alla .Tänk vilken quilt det skulle bli och sätta ihop alla block!!Tack för du länkade till Visa och berätta,måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  5. Här anar jag en fantastisk blick för färg o form. Och kanske ett rejält tyglager också. Verkligen tjusigt.
    Jag kanske gjorde fel som inte tog mina nya fina tyger utan försöker få slut på "gammalt skräp"

    SvaraRadera
  6. Så flotte blokker. Det blir sikkert like fint med Tilda, for det er nydelige stoffer.

    SvaraRadera
  7. Nu har min bok åxå kommit, så nu startar jag och hänger på......har inte bestämt mig än, om jag ska ta resttyger eller om jag ska gå på en speciell färgskala.....

    Kraaaaaamar

    SvaraRadera
  8. Eva!
    Dina block är underbara i Tilda-tygerna!
    Man kan ju sy dubbeluppsättning om man vill...
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  9. Ser spännande ut med blocken. Höstlöv är vackra! / Pirjo

    SvaraRadera