tisdag 16 juli 2013

Choklad och stadsbesök!

Har hittat ett roligt sätt att spara min favoritchoklad!
 Jag gjorde helt enkelt en nesse av den!


Hittade en vinyl som gick att stryka på både tyger och andra material, på engelska: iron-on vinyl!

Matchade baksidan och insidan med färger i papperet.


Helgen tillbringade vi i en av mina favoritstäder -
nämligen Uppsala.
Älskar att gå där och titta på allt, både gammalt och nytt!

Den här gången blev det Botaniska trädgården som fick ett besök.


Härligt att gå där och strosa och se allt vackert som orangeriet, näckrosdammen, udda gransorter, fikonträd och den fantastiska utsikten upp mot slottet.

Eftermiddagen tillbringade vi mitt i stan och passade på att gå in i domkyrkan.


Den känns enormt stor!
De vackraste utsmyckningar både på väggar, fönster och i taket!
Det var tre vigslar inbokade här under dagen och vart vi än var i Uppsala så såg vi brudpar.

 Måste ha varit en populär dag att gifta sig på för utanför varje kyrka vi passerade så.......


.....såg det ut så här!


Ha det gott, alla!

eva

5 kommentarer :

  1. Åh, vilken läcker necessär Du sytt, tycker jag. Den typen av vinyl har jag inte hört talas om, men det verkar ju vara käckt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Clever bag! I've never used iron on vinyl. Europe has such a long and rich history and I think old churches and cathedrals are so peaceful and beautiful.

    SvaraRadera
  3. jätte fin necessär..jag hörde av vår lappteknikslärare i vårast att det fanns såndär plast som gick att stryka..men jag ha inte använt det ännu.Blev fint med chokladpapper!Fint o häftigt blev det med stadkantstyget ..tänk va man kan sy mycket!!

    SvaraRadera
  4. Hej, o välkommen som följare hos mej.

    Skoj det här med godispapper/chipspåsar o allt vad som sys av. Spännande med den där plasten. Läcker blir det.

    Stadkanter är aldrig fel. :)

    Och visst är Sverige sommarvackert nu, det är bara att njuta.

    Ha det gott.
    AnneMarlen

    SvaraRadera
  5. Vad läckert med chokladnessen!!/Pirjo

    SvaraRadera