tisdag 4 december 2012

Vart tog november vägen?

Ja, precis, jag undrar verkligen det!

Första veckan av november tillbringade vi såhär:


 Det är något man lätt skulle kunna vänja sig vid när det är nästan nollgradigt hemma!
Vi hade en underbar och välbehövlig vecka på Gran Canaria.

Och nu helt plötsligt ser det ut såhär när man tittar ut:


Eller en sådan här magisk morgon med månen hängande över en kall stad.


Visst ger det julkänsla!

Min november har bara försvunnit och just nu känns det som om jag inte vill leta rätt på den heller - utan nu går jag vidare.

Har faktiskt fått adventspyntat lite grann också.
Adventsljusstakarna har kommit fram i fönstren (om än i form av en gran).


Och det är så skönt att det glittrar och lyser igen!

Och jag har faktiskt tagit fram lådan med jultyger och letat fram några tygbitar som till sist blev till några hjärtan - och så infann sig julstämningen! Skönt!


Det var så roligt att klippa hjärtan och dekorera dem på olika sätt!

Sedan fick de pryda köksfönstren tillsammans med ljusstakarna.


Och några hamnade som prydnad i en hink!


Ja, nu kan jag nog acceptera att november försvann för mig för nu finns det så mycket vackert att koncentrera sig på istället.

Och just nu har vi temperaturer runt -20 grader så vinterväder har vi också.
Det märktes väldigt en dag i helgen när Lillan och jag var ute på en snabb promenad i kylan.


Håll värmen och ha det gott alla!

eva

7 kommentarer :

  1. Most of the US is having record warm temperatures. It feels like Spring. Wonder when we'll get snow. I love hearts. Those are very pretty and I love how you photographed them.

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild på din dotter.Ja,de andra också. Hjärtanen är så ljuvliga och du har gjort så fint.
    Tycker det är så vackert med snön som kommit, men vinden blåser så kall.-7 har vi här.
    Kram o ha det gott.
    Gudrun

    SvaraRadera
  3. Oh, nu fick jag lust att genast sy så "juliga" hjärtan som Du har gjort! De var jättefina och Du har dekorerat dem så snyggt, tycker jag. Kul med något tytt nu i advent.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Så fint du har pyntat. Hjärtana är så läckra!

    SvaraRadera
  5. Men så fina tyghjärtan du gjort..riktiga julstämmningshöjare !!

    Veckan i värmen var inte svår att vänja sig vid förstår jag !

    Ha nu en riktigt fin helg...kraaaam

    SvaraRadera
  6. Men så pyssligt och fint du har gjort med dina nysydda jättesnygga hjärtan.
    Lägga dem i köksfönstret och lägga några i en hink!! Jättebra idé, nú blev jag åxå sugen på att börja tillverka några såna. Undrar just hur jag ska hinna??? Det är ju bra om man hinner sy dem före juldagarna!!

    Ha det bra, så hörs vi!

    Kramkram

    SvaraRadera
  7. Hej! Lämnar mitt tassavtryck i din härliga blogg. VAD du är duktig, jag är så otroligt impad över din fingerfärdighet. Tack för besöket i min nya lilla blogg!

    SvaraRadera