onsdag 18 juli 2012

Hemma igen och...

...tillbaka på jobbet. Och det med blandade känslor eftersom min bästa rumskamrat, Maria, hade gått på sin semester lagom tills jag kom tillbaka.
Men hon hade sett till så att jag skulle ha det bra alldeles ensam på rummet för detta var vad som mötte mig när jag klev in där:


Gulliga, underbara Maria hade ställt en växt i en kopp med en liten ängel i på mitt skrivbord tillsammans med en stor godispåse och en rar hälsning på ett rosenkort.
Suck! Kan man ha bättre arbetskamrater!

Hemma igen, ja! Har varit på Symester en vecka tillsammans med äldsta dottern.
Vi har haft en underbart skön vecka med massor av

trådar

 
tyger


och en massa härliga människor med samma intresse


Vi har sytt, skrattat, ätit gott och helt enkelt haft det helt underbart!
Flitens lampa har lyst både bittida och sent och skratten har avlöst varandra hela tiden.
Kan man ha det bättre än när man får ägna en hel vecka åt det man älskar och det utan att bli störd av vardagliga saker. Att fullständig få gotta sig i material, form och färg.
Och på tal om färg så fick vi fint besök en dag!


Tant Gredelin tittade in hos oss en dag när hon hade vägarna förbi.
 
Tack alla underbara, goa människor för en härlig vecka!

Ha det gott alla!

eva

3 kommentarer :

  1. Inte helt fel att komma till sin arbetsplats och få ett sådant välkomnande! Som man sår får man skörda....kan det vara så :o)

    Våmhusveckan!!!! Vad mysigt ni har haft det.
    Och att Tant Gredelin kikade förbi är ju helt suveränt!!! (har hört att hon är helt "lappgalen"...precis som vi andra :o)

    Kramisar Pirjo som nu är i Mandal/Norge.

    SvaraRadera
  2. Du er heldig som har en slik kollega! Håper du ennå kan nyte sommeren selv om du er i arbeid.

    SvaraRadera
  3. Va härlig kollega du har.. koppen med blomman va ju så fin. Va du på nån "sykurs",,?

    SvaraRadera