måndag 16 juni 2014

Värme och glädje...

....är det som känns när man kommer hem från jobbet och hittar ett 
x-tra tjockt kuvert i posthögen - som INTE är skrivet på maskin utan som någon har skrivit för hand på.
I det som väntade på mig hemma idag fanns det här...


... den underbaraste tygbunt med "mina" färger i!
Det var en försenad födelsedagspresent som låg inslagen i ett rosa paket med en så rar hälsning på.
Tusen tack, goaste Maja!!!

Jag tror att jag redan vet vad det ska bli av dem!

Annars har jag sytt en liten ny godisnesse igen.
Den är inte stor men den är perfekt för att ha i väskan med det där lilla x-tra i.


Jag älskar det här tyget och så blev det ett matchande foder i naturligtvis.

Om en vecka så har jag min första semestervecka och då är det inbokad
"Symester".
Det betyder att vi träffas tio stycken glada sydamer och syr både dag och natt i en veckas tid och så njuter vi för fullt.
Jag insåg att det var dags för mig att skaffa mig en ny toalettväska tills dess.

Jag har sytt till många andra men som vanligt så har jag ingen själv.
Så jag plockade fram lite vaxade tyger - kan ju vara lite vått där den ska stå - och så satte jag igång.
Resultatet:


Rutigt och blommigt tillsammans - inte riktigt min grej - men jag tror att jag vänjer mig faktiskt.
Annars är det helt klart mina färger! ;-)


Fyrkantig och bra och det betyder att det får plats mycket grejor och med handtag så att den blir lätt att bära med sig.
Jag tror att den kommer att funka för mig!

Jag länkar till EvaJ och Visa och berätta, måndag!
och passar samtidigt på att få ny inspiration från alla som länkat dit.

Sommaren framskrider och jag tycker att det går så fort.
Får lov att visa er att lupiner finns det överallt här nu och de är så vackra!


Det är bara att njuta!

Ha det gott, alla!

eva

16 kommentarer :

  1. Vilken underbar blogg du har med så mycket härliga bilder och massor av INSPIRATION idag!!Hoppas du får en härlig sy vecka och att vi får se massor av bilder även därifrån!!Tack Eva för du länkade till Visa och Berätta,måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Din toalettväska ser mycket rymlig ut, jag tycker det är häftigt med rutigt och blommigt.

    SvaraRadera
  3. Snart snart du...Va fina saker du gjort som vanligt..

    SvaraRadera
  4. Håll till godo!
    Faslig tid posten tog på sig!
    Du skulle fått dom i fredags hade jag tänkt!
    Vilka fina arbeten du gjort!
    Philip Jacobs- tyget är underbart och det är ju mixen av rutigt och blommigt som lyfter din väska till toppen nivå!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  5. Maja hon är go' hon. :) och jag säger Grattis i efterskott.
    Vad kul att åka på syvecka. Ochmed en alldeles underbar nysydd nesse så kan det bara bli bra. :)
    Ha det riktigt gott, kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker nesse du har sytt! Kul med symester :-)

    SvaraRadera
  7. Jag älskar dom kombinationerna och tycker den är så läcker. Trevlig syvecka!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. Vilken häftig väska du gjort, snyggt att blanda tyger så..Trevlig syvecka! Kram Immi

    SvaraRadera
  9. Mums, vilken fin "godisnesse" :)
    Gun A

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga tyger du har fått i present (grattis i efterskott), din godisnesse är så söt och din toalettväska ser mycket rymlig och fin ut! Ha nu en underbar syvecka och sy så de ryker! Kram

    SvaraRadera
  11. Din "fyrkantiga" toalettväska verkar väldigt praktisk, tycker jag. Käckt med handtag på också.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  12. Så fin toalettveske du har sydd. Ha en trivelig syuke! Det hørtes veldig kjekt ut. :-)

    SvaraRadera
  13. Happy Belated Birthday Eva. Hand written notes are the best. It seems a long forgotten skill and snail mail is always fun. Love your new waxed cotton bag. Happy sewing with your new friends.

    SvaraRadera
  14. Herlig med en overraskelse i posten. Så flott liten pung du har sydd.

    SvaraRadera
  15. Fin liten toalettväska, härliga färger på tygerna och godistyget är läckert. Jag behöver väl knappast önska en trevlig symester för det blir det garanterat. Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  16. That it was relaxing to identify a Honest Kern overview, then stuck to the basic trail to exactly what this
    unique charismatic person is required to suggest
    in his or her website. The Council in Brigantine will now consist
    of 3 Democrats and 3 Republicans with a Republican Mayor Philip Guenther.
    In such a case, you have two options-remove the person from your following list or respond to the person's tweets with the hope that the person would
    notice you and start following you.

    Feel free to visit my blog - frank kern mass control download
    ()

    SvaraRadera