måndag 2 juni 2014

Det är måndag igen...

...och Eva vill att vi inspirerar varandra på hennes blogg
 Jag gör ett försök då, att kanske inspirera någon.
Jag tog fram mitt linnetyg igen och ville så gärna göra något i det.
Jag hade pysslat ihop en hexagonblomma en kväll mest för att prova att göra en liten sådan - och den är gjord av ½ inch hexisar.
Den fick sitta på en bit linne som sedan blev en nesse!
Tänk vad roligt man kan ha med en bit tyg och nål och tråd!
Älskar färgerna i blomman så jag måste förstärka dem lite och då sydde jag runt omkring den med broderitråd.
Tog sedan upp det även på baksidan och lät färgerna komma igen där också.
(klicka för större bild)
 Fodret blev precis som blomman i Kaffe Fasset tyg.
I lördags (sista majdagen) gjorde jag klar min Tula Pink block för maj månad.
När jag var klar så låg mina restbitar i en hög och tittade på mig och eftersom jag gillar mina Tildatyger så mycket så kändes det som om jag ville göra något av de där scrapsen som låg där.
Hade ju linnetyget framme så tankarna vandrade....
 ..... och så lekte jag lite med bitarna....
.... och så blev det en nesse igen! :-)
Sydde på dem helt enkelt!
 En scrapsnesse!
Fodertyget blev så här hjärtligt!
Jag hade jätteroligt när jag gjorde dessa och kanske har någon fått lite inspiration av dem.
Jag länkar till Visa och berätta, måndag!
Ha det gott, alla!
eva

11 kommentarer :

  1. I love your hexagon bag, so pretty :-)
    xx

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig inspiration att ha på näthinnan när jag nu drar mig mot sängen.
    Kram och god natt!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och alster du INSPIRERAR oss alla med idag ...Härligt du lekt med in nessar!!Tack Eva för du länkar denna måndag till Visa och berätta!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Så söt Din lilla hexagonblomma är! Den passade väldigt fint på den begie bakgrunden, tycker jag. Och fodertyget var mycket passande.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Men så sött! :)
    Härligt med linnetygerna riktigt fina nessar du visar upp idag. Vill göra!! Meddetsamma!! :))
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  6. Fina necessärer, jättekul idé att sy bitarna på tyget som du gjort. Hexagonblomman är ju så söt!

    SvaraRadera
  7. Love the hand stitching on linen and what fun the scrappy second bag!!! Love that zip too.

    SvaraRadera
  8. Wow, vilka fina nessar du har sytt! Ja, jag blir i alla fall inspirerad :)
    Gun A

    SvaraRadera
  9. Så fina nessar!!!!! Det suger lite lite i sytarmen känner jag.....får nog dyka ner i min tyghögskartong då jag flyger hem nästa gång.

    SvaraRadera
  10. Vilka fina necessärer. Gillade speciellt den med påsydda bitar - så fräck!!!

    SvaraRadera