söndag 8 januari 2012

Favoritblomman...

är här igen!

Den påminner om att nu äntligen är vi på väg mot ljusare tider och framför allt påminner den om våren!

Jag har sett det - jag inbillar mig inte - att det är ljusare.
Det välsignade ljuset är på väg och förhoppningsvis orken i takt med det.
HÄRLIGT!

Kanske har jag känt av det lite grann redan för jag har nu äntligen tagit mig i kragen och gjort klart block 3 och 4 i BLOGGER´S BOM som Jackie på Canton Village Quilt Works startade.


Jag har använt mig av mina "krit-tyger" som vanligt och känner mig nöjd med resultatet.
Det är så roligt att se alla olika varianter av samma mönster som kan bli, utifrån alla olika tygval som gjorts.

Nu hoppas vi på en fortsatt kreativ och skön söndag.

Ha det gott alla!

eva

6 kommentarer :

  1. Flott blomst! Men hva heter den! Tenker amaryllisen din er flott nå, det er vel min favoritt sammen med orkideer. Morsomme og fargerike blokker du syr!

    SvaraRadera
  2. Tack för rar kommentar, Grete! Min favoritblomma under våren är tulpanen - har alltid tulpaner på bordet så länge det är deras tid.

    SvaraRadera
  3. Blocken blev verkligen läckra!
    Vad fin din blogg är.
    Hur får du dit ramen runt fotona?
    kram Pirjo

    SvaraRadera
  4. Va snygg bloggen är mor! Makeovern blev jättebra! =)

    Gillar verkligen de nya BOM blocken också, så coola! Bara älskar ditt tygval. <3

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Etter at du skrev at det er tulipan, ser jeg jo at det er tulipan du har på bildet. Men du hadde fotografert fra en litt uvanlig vinkel og bladene i bakgrunnen gjorde at mine tanker var langt fra tulipaner. Rene mysteriet! Men jeg er enig med deg i at tulipaner er flotte og de er vårens blomster framfor noen!
    God helg!

    SvaraRadera
  6. There is no artist better than Mother Nature. Gorgeous flower. Love your BOM blocks. Terrific fabric choices.

    SvaraRadera