söndag 27 februari 2011

All vår början bliver svår..........

Här är jag!!!!
Nu har jag äntligen gjort det!!!!
Vaddå, gjort, tänker ni, naturligtvis!
En blogg som jag har gjort tillsammans med min underbara, äldsta dotter, som hjälpte mig att komma igång. Tusen tack, älskade dotter!!
Hon bor utomlands och har nu varit hemma och hälsat på under några veckor och då hade vi bestämt att vi skulle fixa en blogg åt mig tillsammans. Och nu är jag här!
Gissa om det känns nervöst, detta att skriva så här och att den som vill kan läsa det. Men samtidigt så jätteroligt eftersom det är genom att läsa andras bloggar som jag har fått så mycket inspiration och ideér och kunskap. Och nu känns det som om jag skulle vilja vara med därute och utbyta både erfarenheter och glädje.
En av anledningarna att dottern har varit i Sverige är för att hinna gå på symässan i Älvsjö och för att hinna handla quiltmaterial att ta med sig tillbaka hem. Bland annat så har hon köpt sig en ny symaskin och vi är alla spända på att få höra hur det kommer att gå att frakta hem den via tåg och flyg.  -Vi håller tummarna allihopa för att den är hel när du kommer fram och får packa upp den!

Känner mig lycklig när jag ser den här bilden från mitt köksfönster och inser att det har varit väldigt svart därutanför väldigt länge och vi har tänt ljus så fort vi har kommit hem. Och nu har det blivit sååå mycket ljusare och därmed lättare både att gå till jobbet på morgonen och även när man går hem på eftermiddagen. Och ljuset ger tankarna och idéerna mer plats att komma fram! Och det känns så härligt! Jag kan komma på massor med saker som jag skulle kunna sätta mig ned direkt och börja sy.
Men tyvärr så inkräktar mitt jobb på min sytid så det hinner inte alls bli så mycket sytt som jag skulle vilja själv.
Nu ska jag gå och plocka i ordning det som har blivit inhandlat bl a på symässan och sedan se vad jag ska starta upp med.
Eller jag kanske ska fortsätta med något av alla mina UFO:n som ligger och väntar............?
Ja, vi får se vilket det blir!

Kramisar     eva

2 kommentarer :

  1. Älskade mor, nöjet var helt på min sida! Är så glad att du nu kan dela dina fantastiska kreatiopner med oss andra på webben ^^

    Ser verkligen fram emot att få se några av dina UFOn utlagda eftersom jag redan inspirerats av dem =)

    Lycka till med bloggen nu och du har redan en trogen "follower". <3

    Ps. Jag matade fisken Ds.

    SvaraRadera
  2. Ja du Eva, det är ju alltid roligare att ta tag i nåt nytt, men det känns skönt åxå att få nåt färdigt som bara ligger. Så det är ju en smaksak.........kramar

    SvaraRadera