måndag 2 februari 2015

Jag är en...

...stickmänniska, också!
Alltså, jag syr inte bara, menar jag!
Jag älskar att krypa upp i soffhörnet framför TV:n och ta fram min stickning.
Jag har hemskt svårt att sitta där och inte ha något i händerna.
Men jag stickar bara "små" saker som sockor, sjalar och liknande.
Jag är sååå imponerad på alla er som sätter igång med koftor och lägger upp 
massor med maskor och sedan kör igång.
Det är inte jag - jag ska ha "små" saker som blir klara någongång.
Och jag har gärna flera stickningar på gång samtidigt! *fniss*

Nu har jag i alla fall tröttnat på alla påsar som ligger med mina stickningar i - och alla är i plast! För oftast så är det ju en plastkasse man får garnet i när man handlar och då blir stickningen kvar däri.

Så i helgen gjorde jag mig en stickpåse!

 
En ganska enkel variant med dragsko för banden så att man enkelt kan dra ihop påsen när man är klar.


Jag fodrade den i samma tyg som dragskon och botten och nu har jag en stickpåse där min raggsocksstickning precis får plats!

Ser ni! 
Och det är ändå tre nystan i den!


Den funkar jättefint!

Tror faktiskt att jag måste göra några flera till de andra stickningarna också.

Ja, syväder har vi haft för här har det snöat i fyra dygn nu!
Och så vackert blir det då!


Här är en bild från "våran gata i stan" som är tagen i fredags och sedan dess har det fortsatt att snöa.

Jag gör en liten länkning till Bambisyr... och Visa och berätta, måndag! 
 och  hoppas att jag kan inspirera någon!

Ha det gott, alla!

 

12 kommentarer :

  1. Trevlig påse, kan man inte få för många av och vacker vinterbild.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja ha kunskapen till att sticka och hade säkert kunnat lära mig men jag har inte tålamodet. Är som du och vill att det ska bli snabbt klart det jag påbörjar. Din stickpåse blev jättefin.

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder du INSPIRERAR och länkar till Visa och Berätta måndag !Tack från Bambi

    SvaraRadera
  4. Fin stickväska, jag är också så att jag har flera stickningar på gång samtidigt, men när det gäller sömnaden gör jag gärna klart innan jag börjar på något nytt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, Eva!
    Jag hade inte sett din bloggning när jag bloggade idag!
    Fin väska du sytt gillar modellen och dina tyger!
    Kolla min och kolla vad jag fått!
    Kram på dig raring!
    Maja

    SvaraRadera
  6. Javisst är det mycket roligare att ha sin stickning eller vad det nu är i en snygg förvaring än en plastpåse! Kram

    SvaraRadera
  7. Och jag har nästan tröttnat på stickning. När barnen var små stickade jag så mycket till dem att de bad mig att sluta, för det tog för stor plats i klädskåpen. Kanske är det mättnaden på stickning som gjort att jag bara vill sy nu.
    Men snygg stickväska. Skönt att slippa plastkassen antar jag.

    SvaraRadera
  8. Nu när jag lyckats sticka en massa vantar så kanske det är tid för mej också att göra en påse som din fina :)
    Jättefint tyg du har också, härlig inspiration.
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  9. Så fin pose du har sydd til strikketøyet ditt! Det er veldig kjekt å slappe av med et strikketøy. Jeg strikket også mye før, men armene vil ikke lenger. Kos deg i sofakroken med sokker og sjal. Vinterbilde du viser var oss var utrolig vakkert. :-)

    SvaraRadera
  10. Så mycket trevligare att ha sin stickning i den påsen,än en plastpåse! Läckert tyg och praktisk modell! kram Katarina

    SvaraRadera
  11. Härlig påse i urläckra tyger!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  12. Vilken söt liten påse! <3 Mycket trevligare än plastpåsar =)

    SvaraRadera