måndag 31 mars 2014

Jag hinner, jag hinner...

...vara med på mars månads Scrappiga Stjärnor
hos Majas Paradis!
Klockan har inte passerat tolvslaget ännu så jag hinner!


Jag satt här och kom på att jag hade bara kanten kvar på min löpare och att det var den sista mars idag.
Alltså blev det marsch in i syrummet och hämta löpare och nålar och se till att sy fast kanten så att den skulle bli klar ikväll.
Och det blev den!


 Jag har mycket scraps i rosa (kan ni förstå?) och ville ha en ny löpare till köksbordet och samtidigt tänkte jag på Majas utmaning.
Sagt och gjort!

 

Paperpiecing blev det och de rosa scrapsen kom till bra användning till de små delarna som dessa stjärnor består av.
Quiltade sedan efter stjärnornas former för att förstärka dem.
Och sedan har den legat där och inte blivit riktigt klar....

Men nu är den alltså färdig och jag länkar till Majas Scrappiga Stjärnor!



Har faktiskt gjort ytterligare en nesse i det lila dna-tyget (dotterns anmärkning).
En arbetskollega fick se bild på Lillans pennfodral och fattade tycke för tyget.
Det blev en nesse i det till henne men denna gång med turkost foder.

 
 Den här måndagen länkar jag som vanligt till EvaJ´s Visa och berätta, måndag!

Det är alltid lika roligt att läsa och inspireras av vad alla har pysslat med under den gångna veckan.
Den här veckan har Eva dessutom en tävling inlagd,
så gå över dit och var med och visa och tävla!


Ha det gott, alla!

eva

17 kommentarer :

  1. Åh...vad jag gillar dina scrappiga stjärnor! Den löparen skulle jag gärna lägga på mitt bord! Förvaringen är kanonfin den med. Det är väldigt vad du hinner med mycket!
    kra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Your star runner is so pretty. I love the neat and precise quilting lines. It really add lovely texture.

    SvaraRadera
  3. Åh så läcker din löpare blev. Du påminner att jag faktiskt har ett gäng sådana ligger någonstans.
    Nessar är så kul att sy, så sådana kan det bli många av.

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  4. Den løperen ble flott! :-) Stilig med den rene bunnfargen og stjernene i rosa restestoffer. :-)

    SvaraRadera
  5. Härlig kökslöpare du visar upp idag och en mycket trevlig necessär dessa alster kommer att INSPIRERA oss alla på Visa och Berätta ,måndag och som Tack Eva har du också tre lotter i mitt lilla bus!!Bambikramar

    SvaraRadera
  6. Den löparen var verkligen jättefin. Hamnar i min villgöralista som finns nånstans i mitt bakhuvud.

    SvaraRadera
  7. Förtjusande din stjärnlöpare och vilken fin quiltning. Verkligen läcker.

    SvaraRadera
  8. Jätteläcker stjärnlöpare.Gillar dom blocken:-))
    Din nesse är också--som vanligt--väldigt fin.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  9. Klart att Du hann och med stor bravur!
    Vilken snygg löpare du sydde!
    Här kan man snacka om att inspirera!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  10. Helsnygg löpare i de rätta färgerna.

    SvaraRadera
  11. Vilken snygg löpare med jättefin kviltning, nessen är också jättefin! Kram

    SvaraRadera
  12. I love your table runner, it is beautiful!

    SvaraRadera
  13. Jag blev mycket förtjust i Din ljusa löpare med de tuffa stjärnorna på.
    Och på det viset som Du kviltat den, så framtonades ju stjärnorna på ett kul sätt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  14. Lekker og sommerlig løper! Jeg tenkte også å følge med på de scraps stjernene, men har bare laget EN, og den ligger der alene....... Stilig stoff på pennalet!
    Takk for koselig kommentar hos meg!

    SvaraRadera
  15. Fin stjärnlöpare! Man skall tydligen inte förakta scraps :-)
    kram

    SvaraRadera
  16. Åååååå så fin din duk var Karin

    SvaraRadera