söndag 10 februari 2013

Lite helg-pyssel...

...har det blivit!

Jag fick en beställning på ett bokfodral och satte igång att leta tyg i mina lådor för att hitta någonting passande, och så här blev det:


Roligt och alldeles lagom arbete det här veckoslutet.


Annars har jag försökt att ta det lugnt och vilat både knopp och kropp!

Men tulpaner har vi haft på bordet denna helg också och denna gång blev det en blandning av vitt och rött.


Nu kändes det fräscht och fint med rött igen - trots att jag var ganska trött på det alldeles efter julen. 

När jag handlade blommorna hittade jag denna lilla charmiga ståltrådsfröken som fick följa med hem. Nu hänger hon så fint på vaskanten och ler mot oss.

 

Nu tror jag att jag återvänder in i mitt syrum igen.

Ha det gott, alla!

eva
 

7 kommentarer :

  1. Det var ett läckert tyg som Du hittat att sy ett bokfodral av, tycker jag. Mycket fint blev det!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Som vanligt otroligt fint arbete....
    Hoppas din arbetsvecka blir bra.

    SvaraRadera
  3. Lekkert bokbind i flott stoff, den lille frøkena var sjarmerende:) Ha en flott arbeidsuke

    SvaraRadera
  4. Så läckert även detta. Du har många härliga tyger hemma:-))
    Mailar dig i morgon.

    kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Duktiga pysselgumma.:-) Kram

    SvaraRadera
  6. Det er alltid så koselig å få hilsen fra deg! Takk for oppmuntrende ord!
    Fint å høre at du har funnet veien tilbake til syrommet ditt! Klem fra Torunn

    SvaraRadera
  7. Ett lika snyggt bokfodral till...å tyger är ju helt sagolikt mysigt, och passar sååå bra!

    Kramar

    SvaraRadera