lördag 7 juli 2012

Ganska mycket konstnär...

på balkongen!



Jag blev kär i den redan när den bara var en mycket liten växt och knappt visade sina blommor.
Den fick alltså följa med mig hem och bosätta sig på balkongen.


Det är Picasso !
Ja, egentligen heter den Pretty Much Picasso och är av sorten petunia och just nu har den blivit såhär stor.


Den blommar för fullt och det kommer hela tiden massor med nya knoppar.
Det ser ut lite som om blommorna försöker gömma sig i allt det gröna när de har den lilla limegröna kanten.

Nu har jag överlåtit vattenkannan på resten av familjen veckan som kommer eftersom jag och äldsta dottern åker på Symester.

Ha det gott alla!

eva

7 kommentarer :

  1. Vilka underbara färger på blommorna.Blommor som jag inte gillade när jag var ung men som nu är klar favorit.
    Trevlig syvecka!!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Åhhh härliga Picasso...hoppas familjen sköter sin uppgift till veckan !
    Trevlig symester till dej !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Kjempefin blomst, morsomt navn på den også! Håper familien klarer vannejobben!
    Ha ei fin syuke, regner med masse bilder av en hel ukes inspirasjon og syaktivitet!

    SvaraRadera
  4. Så fin och så "Eva" den blomman är.
    Tack för gulliga kommentarer på seglingsbloggen :o)
    Ser att ni har/haft det supermysigt i Våmhus!!!

    SvaraRadera
  5. så fin den är..o ovanlig med limegrönt i kanten.ha de bra.

    SvaraRadera
  6. Hei, Eva! Takk for hilsen på bloggen min! Å, så nydelig en blomst! Det er så mye glede i å følge utviklingen av dem. Vi syns vi har en dårlig sommer, men jeg tror plantene liker det fuktige været, for mine står også bra. Håper du får en fin uke!

    SvaraRadera