torsdag 5 januari 2012

Och så.....

...kom då äntligen,  2012 , ett nytt fräscht år!
Hösten, och ända fram till jul har känts som ett stort skräp som vi nu har slängt i  papperskorgen och nu har jag stora förhoppningar om ett nytt, fräscht och framför allt friskt år! Känns som om jag har varit förkyld för flera år framöver.
Så här hade vi turen att ha det under nyårshelgen - med snö på grenarna och granarna - och vi har faktiskt lite grann kvar ännu och några minusgrader och det känns skönt efter allt kladd som blir efter alla plusgrader.

Just nu känns det väldigt lyxigt att ha kommit hem från jobbet - efter att ha jobbat halvdag - och ha en hel helg framför sig + en extradag!  Jippieee!!!
 Syrummet  -  här kommer jag!!!

Har tjuvstartat lite grann och börjat med ett stichery som jag så gärna ville göra före jul men som jag bara inte hann eller orkade göra då. Det ska bli lite mera till detta så småningom och jag hoppas helgen räcker till för det också.
 Stannade till och köpte biljetter till stans Nyårsrevy på vägen hem från jobbet idag och ramlade pladask för dessa underbara små varelser!
Men förstår ni? Jag kunde ju inte lämna dem ensamma på hyllan där i butiken utan de fick ju bara lov att följa med hem.
För att ni ska förstå hur små de är så tog jag en till bild som jämförelse:
Sorry, hon är så liten att hon blev lite suddig - men hon är inte större än så!

Nu är det faktiskt skidåkning på TV så nu ska jag sätta mig i soffan med min domino-stickning och bara njuta! Liksom känna in helgen och så heja på svenskorna när det behövs.
Vill bara visa er min - första och enda - amaryllis för säsongen:
                                    Den har precis börjat bekänna färg.

Ha det gott alla!

eva


2 kommentarer :

  1. Jag kan bara hålla med, slutet på det gångna året var ingen höjdare.Vi hoppas istället på att 2012 blir ett toppenår!
    Kramar
    Ullis

    SvaraRadera
  2. ja hoppas att 2012 blir ett bra år..Det är länge sen vi va förkylda o inte vill vi ha det heller..Jag har oxå beställt bilj till en nyårsrevy..det blir nästa lördag som vi åker på den.Ha de skönt.. o dina små figurer va häftiga.

    SvaraRadera