lördag 30 juli 2011

Härligt...

...är det när man under semestern upptäcker att lokala Pandurobutiken har 70% rabatt på utvalda Tilda-tyger!
Då går det inte att låta bli att köpa en halvmeter av dem och inte för att man just då vet vad man ska ha dem till utan för att det är så himla HÄRLIGT!

Härligt är det också att kunna bada gång på gång utan att behöva känna sig kall och det har jag också gjort nu flera dagar.
Nu är det sommar och semester i två veckor till och det är sååå härligt!







Härligt är det också att sitta i skuggan under parasollet på balkongen med en kopp kaffe och sy för hand på Soul Blossom Star och se på humlorna i pelargonerna.










Och så helt plötsligt kom jag på att jag fick ett litet gulligt paket av min äldsta dotter när hon kom hem till Sverige för vår gemensamma Symester. Det hade fallit i glömska eftersom det blev så mycket att stå i när vi skulle iväg men nu kom jag ihåg det och fick lov att ta fram det och titta igen.
Det är mönster och små, små garnnystan som man kan virka det mest underbara, söta små Amigurumi av.
Det har jag aldrig gjort förut så det ska bli jättekul. Hitintills har det bara blivit humlor och blommor så nu får det bli lite "större" djur som kaniner, möss och även älgar (om än i miniformat).  Men det får bli höstens
"framför-tv´n-projekt"!
Nu ska jag strax ta mig till "kuddby" för att möta John Blund,  för imorgon väntar nya projekt.

Ha det gott!

eva

1 kommentar :

  1. Blir lite avundjuk alltså, både på humlorna, rean på Tilda tyger och ditt tålamod med handsömanden =)

    Kramar

    SvaraRadera