tisdag 21 juni 2011

Nu har jag....

.....hållit på med allt möjligt och lite till under den sista månaden - och mycket har det varit - så kroppen har inte hunnit återhämta sig ordentligt mellan varven. Det har varit konserter, studentfirande, konserter igen, bal och så till sist examen, och nu har vi midsommar framför oss och sedan hoppas jag att det får bli lite vanliga dagar igen. Vilket nu har resulterat i att jag har fått bihåleinflammation på min vänstra sida.


Så min älskling kom hem med blommor till mig igår!
Och få nu inga idéer när ni ser att det är tistlar - för jag råkar älska färgen på dessa blommor, och det vet han - och jag har hitintills inte lyckats hitta ett tyg som har precis den här mättade och ljuvliga lila färgen som dessa blommor har.De står på en löpare som jag gjorde förra sommaren.
Den lila som blommorna har finns i löparen på vissa ställen, förutom allt rosa-rött som också finns där.
Så här ser den ut:
Ser ni att den består av hjärtan?
Den var jätterolig att göra och man kan ju vända dessa rutor till alla möjliga mönsterkombinationer.

Sedan har jag knixat ihop ytterligare en sk "euro-wallet" som också är jätteroliga att göra!
Här ligger den i min mörkröda kärlekspelargon.

Nu ska jag återgå till att behandla min inflammation så kanske jag också kan dansa något varv runt stången på fredag.
Hörde att det vankas ost och kex i köket - och det säger man ju inte nej till!


Vill avsluta med att önska er alla en riktigt varm och skön midsommar med mycket dans och midsommarblomster!

Ha det gott!

eva

3 kommentarer :

  1. hej "tistelblomma",,ja visst har de fin färg..jag brukar oxå blanda dem med tex prästkrage..o vilken fin löpare du hade från ifjol!!::Jag vill oxå ha kex o ost!,,Här regnar det..inge vidare väder för balning..som vi hade menat göra största delen av midsommar..men på 60 års fest ska vi..gubbens syrra fyller,. ha en bra helg..

    SvaraRadera
  2. Söta tistlar! <3 Älskar löparen men det vet du redan ^^

    Hoppas verkligen du blir pigg och frisk snart mor, snart är det ju dags för "symester" och då kan man inte vara sjuk!

    Glad midsommar älskade mor!

    SvaraRadera
  3. Fin löpare. Euro-walleten ser spännande ut..varför heter den så?

    SvaraRadera