söndag 17 april 2011

Ligger fortfarande lågt.....

.........och känner att denna vecka har det varit för mycket jobb för att orka skapa något.
Jo, lite stichery har jag gjort någon stund framför TV:n någon kväll men annars har det
inte hänt mycket på syfronten.
Vi har haft en enastående fin helg med solsken och varma vindar och det får verkligen
livsandarna att återvända. Hoppas att sylusten följer med då också!

Jag och sambo var ute på en riktig långpromenad idag för att införskaffa lite påskris och
för att få lite sol på kinderna och det var helt underbart väder.
Tänkte på min äldsta dotter som har tur att hon bor på Malta just nu när vi kom förbi den
här sälgen som var så vacker med sina gula tussar. Hade hon varit i Sverige nu så hade hon
inte kunnat gå utanför dörren eftersom näsan och ögon hade runnit för fullt.
  Så så här långt har våren kommit i Dalarna.
Björkarna är väldigt nära till "musöron" så nu står det inte på förrän det är sommar på riktigt.


Ha det gott!

eva

4 kommentarer :

  1. Snart ska vi till Grycksbo, å då kommer inspirationen tillbaka. Det gör den ju alltid när vi är tillsammans där.
    Längtar till den 7:e....

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja jisses vilken tur att jag befinner mig på Malta alltså, blir att nysa av bara bilden =)

    Sylusten återkommer garanterat om du ska till Grycksbo ^^ Själv har jag motsatt problem, tygla sylusten nog för att få något jobb gjort...

    SvaraRadera
  3. Vet du..........sedan gammalt så är det sagt att man bör Fasta då björkens blad står i "musöron".........det har jag gjort genom åren .........men inte nu de senaste tio........

    Ja.......sylusten kommer garanterat åter då du får komma samman med likasinnade syfrälsta! Annika kan nog få fart på det mesta :O)

    SvaraRadera
  4. Hei! Her var det mye flott. Jeg har lagt meg til som følger. God påske!

    SvaraRadera