onsdag 16 mars 2011

Mässa igen.......

Så har jag då varit på symässa igen. Denna gång i Uppsala.
Det passade väldigt bra eftersom jag har en dotter som bor och läser där och då kunde vi passa på att hinna krama om henne en stund också. Solen sken och jag och yngsta dottern gav oss iväg. Det kändes skönt att få rå om mellansyster en dag så där, tyckte både jag och lillasyster.
 Det är inte så att jag lider någon brist på tyger men det är jättesvårt att låta bli att handla när de ligger där och bara ropar på en. Yngsta hittade ett gäng tyger med musikanknytning och ville gärna ha en sk rufskudde av det - och jag menar det säger man ju inte nej till.

Själv hitta jag en helt underbar rulle med ganska mörka tyger men med de mest fantastika mönster på. De påminner om gamla tapeter och hur de såg ut längre tillbaka i tiden.
Skulle vilja göra en log cabin av dessa. Det är mycket svart och marint i rullen med brun-guld-beige mönster och det kan väl erkännas direkt att det inte är mina färger men - det kan ju bli!





Vi hade i alla fall en underbar dag med idel solsken och väldigt halkiga gator. Vi hann umgås mycket med varandra innan vi så småningom fick lov att vända mot stationen igen för att ta oss hemåt.

Har nu i alla fall sytt klart det som skulle ha varit med ned till Uppsala men som inte hann bli färdigt (säger ju att jobbet inkräktar på fritiden) och som nu har hamnat i ett kuvert som ska postas i morgon.
Det blev två necessärer, en nyckelgömma och ett fodral till mobilen.
Vi får hoppas att det godkänns av mottagaren.

Att jag är en obotlig romantiker som älskar blommor är inget jag kan dölja. Gick förbi en butik i måndags där den här stod och jag fick bara lov att ta den med hem.
Den påminde sååå om tider som komma skall och den är alldeles full med blommor.
Att det sedan ligger duktigt med snö kvar på marken gör ingenting för solen har lyst och värmt varenda dag nu och det är faktiskt mitten på mars redan, så vi närmar oss.......

Ha det gott!

eva

2 kommentarer :

  1. Men så söta Annas grejer blev! Härliga! Och om jag inte spanar in lite FMQ där också, nice =)

    De gröna musiktygerna går ju inte av för hackor!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hjälp, ser de gröna ut! De är beiga och svarta.
    De säger ju att kameran inte ljuger men nu vet jag inte.
    Måste ju prova rufstekniken, jag också.
    Kramisar

    SvaraRadera